Costa Rica week 2&3 - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu Costa Rica week 2&3 - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

Costa Rica week 2&3

08 April 2013 | Costa Rica, Heredia

Hoi, daar zijn we weer!

Jullie willen vast allemaal weer weten wat wij gedaan hebben de afgelopen 2 weken. Om eerlijk te zijn, vrij weinig..

Maandag 24 maart was ons eerste dagje in San Josecito. Dat is waar wij vrijwilligerswerk doen. Een heel mooi stuk land waar 100 vogels zijn, 1 wilde kat, 1 aap en een stuk of 10 luiaarden..
Wat wij doen de 4 uur dat we daar zijn?
-fruit snijden
en ehmm
- fruit snijden!

Voornamelijk ons favoriete fruitstuk; PAPAYA, bah.
Voor degene die de vrucht niet kennen, als het eenmaal gesneden is lijkt het op meloen en wanneer je een hap neemt; PAP. Hij zit ook vol met allemaal kikkerdrilpitten. Maar we hebben niks te klagen.
Ons ontbijt hier is typisch Costa Ricaans ; rijst met bonen.

In Heredia is weinig te doen, helemaal als je het vergelijkt met BA. Dus na het vrijwilligerswerk gaan we óf in het park zitten ( tot een uur of 3 want dan wordt de lucht grijs) óf AXN kijken ( CSI, NCIS, Criminal Minds ect.. echte criminal proffs als we terug zijn) óf GOSSIP GIRL. Ja dat dus..

Na 2 dagen kwam de Duitser die hier eerst woonde weer terug, hij heet Jörn, maar noemt zichzelf Juan DE ALEMAN. Hij is vrij geniaal, spreekt amper Spaans en weet het toch voor elkaar te krijgen om met iedereen die hij tegen komt een gesprek te beginnen. Onze Mama Tica is heel erg lief en kan heeeerlijk koken.

In Costa Rica is met Pasen iedereen de hele week vrij. Ze zijn hier erg gelovig en Pasen is de belangrijkste feestdag. Dit werd dan ook volop gevierd. Het Paasverhaal werd helemaal nagespeeld. INCL kruis en Jezus en de apostelen. Was echt heel erg mooi en apart om mee te maken.

Het weekend van Semana Santa zijn we voor 2 dagen naar Puerto Viejo geweeest. Een strandplaatsje aan de, jawel, CARIBEN. We gingen met Juan ( el aleman), twee andere duitse meisjes en Glenn (een jongen uit Costa Rica). Kostelijk vermaakt. Het was echt heel erg mooi, maar het regenseizoen is begonnen, dus van het strand hebben we niet echt kunnen genieten. Wel de Ticos laten zien wat echt goed feestvieren is!

De volgende Maandag was Monica ziek naar huis gegaan vanaf het vrijwilligerswerk en Donderdag was ze pas weer beter. Dus Jade 2,5 dag alleen fruit gesneden, we zijn onmisbaar...
Donderdag is Juan teruggegaan naar Duitsland, dus Woensdag met een hele groep wat wezen drinken in de bar; mas tequila. Was erg gezellig.

Afgelopen weekend zijn we naar San José geweest. De hoofdstad van Costa Rica. Het heeft wat weg van Rotterdam, alleen is het hier warm. Allemaal leuke marktjes en heeerlijke struinwinkels. We gaan van de week nog een keer heen om onze tour naar Manuel Antonio te regelen. Een plaatsje aan de andere kust van Costa Rica. We zijn benieuwd!

Heel veel liefs en tot over 2 weken! :(

• 09 April 2013 - 00:35

Hedwig:

Hahaha, júllie zijn geniaal! :D

• 09 April 2013 - 00:45

Morris:

hahaah! Leuk om te lezen :) Beetje jammer van het fruit snijden, maar je bent nu vast een professional? Kan je altijd dat nog doen als diergeneeskunde m niet gaat worden! Veel plezier met je laatste 2 weken!

• 09 April 2013 - 07:41

Kim:

He meiden,

Mooie verslagen zetten jullie hier steeds neer hoor!! Super leuk.
    Geniet nog van de laatste weken daar + New York of all places.... :-).

Heel veel liefs van ons 3tjes!

Ps. Lisa is ook gek op fruit en kan het ook niet zelf snijden ;-)

• 09 April 2013 - 08:27

Gert-jan:

"ik heb een heeeel zwaaaar leven.........."

• 09 April 2013 - 14:04

Bente:

Geniet er nog even van meiden! Bijna naar New York en dan weer terug naar huis!
    kusjes!xxx

• 09 April 2013 - 16:08

Oma Nel:

lieve jade de is het eerste verhaal wat ik lees,maar dat doet er niet toe.maar wat leuk fruitje klaar maken voor de beesten .nu volgens mij ga je later er weer na toe.het lijkt mr enig en dan ga ik met je mee oke?liefs oma

• 10 April 2013 - 11:35

Toos :

hoi meiden,
    Wat weer een leuk verslag, Ik geloof dat jullie Papaya niet meer kunnen zien ,maar het zit wel vol vitaminen! maar goed dat hebben jullie toch mee gemaakt.En straks als jullie thuis zijn kun je alle fotos weer eens bekijken. Wat voor mooie reis jullie hebben gemaakt. En dat pakt niemand van jullie af!!!Een geweldige ervaring. Dus geniet nog even van al dat moois wat jullie nog gaan zien En de klapper New York!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Veel liefs van O Toos