week 6 en 7 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu week 6 en 7 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

week 6 en 7

14 Maart 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola chicos y chicas!
Daar zijn we weer. We hebben besloten om het blog in 3en te delen aangezien we al 3 weken niet geschreven hebben. Dit is alles van vóór Mendoza en Iguazú.

Oke, waar beginnen we?
16 februari…
Dat was een zaterdag, we zouden rond een uur of 11 naar het zwembad gaan. Aangezien iedereen hier lui is werd dat half2… Was erg gezellig met Melissa, Marlene en Eva. ’s Avonds zijn we naar Plaza Italia gegaan om voor de verandering weer ‘ns pizza te eten.
Rond een uur of half3 gingen we naar een club, terrazas. Erg mooi, met buiten en binnen gedeelte en allemaal verschillende muziekstylen. Jade, Melissa en Alex zeiden tegen de taxi dat hij naar Sarmiento moest dus eindigden op calle (straat) Sarmiento i.p.v. Av. Sarmiento, zoeken naar de club.. Nergens te bekennen natuurlijk. Top avondje gehad en om 8 uur pas thuis!

Later die week hebben we met een groepje Django gekeken. Een heftige film over de slavernij, maar een echte aanrader!
20 februari zijn we voor het eerst met de kinderen naar de speeltuin geweest. Gelijk een hele andere sfeer, iedereen vrolijk en lekker op de schommel en glijbaan. Er was een begeleidster mee, maar die vond het allemaal wel prima en ging lekker in de zon zitten terwijl wij 4 kinderen aan het duwen waren op de schommel ( SPIERPIJNNN!!) ’s avonds zijn we met Hedwig ( Jade’s nicht ) ergens wezen eten en een stukje van de stad laten zien. Op de terugweg begon het keihard te plensen en wij doorweekt terug thuis..
De volgende dag hadden we ons verslapen voor het vrijwilligerswerk, werden pas om 10 uur wakker. Het is 1.5 uur reizen dus het was de moeite niet meer om heen te gaan. Onze vrije dag nuttig gebruikt en de reis naar Iguazú geboekt! Rond een uur of 3 de bus naar La Boca gepakt! Allemaal lieve mensen in de bus die ons vanalles wilden vertellen over waar we waren. Een man heeft ons de goede busstop aangewezen om naar het stadion van Boca Juniors te gaan. Daar was een oud-speler van de club overleden ( Antonio Roma ofzo) dus een hele stoet mensen, auto’s , luid getoeter en sirenes.
Daarna doorgelopen naar La Boca Caminito, de wijk met de gekleurde huizen! Erg mooi.

De 22ste gingen we vanuit het vrijwilligerswerk weer naar de busstop ( zoals elke dag ). Dit keer stopten er 2 bussen en dachten wij zo slim te zijn om in de lege achterste te stappen. Helaas hield deze de deuren gesloten en reed weg. Jahoor weer een kwartier wachten, het zit ons ook nooit mee..
Om de dag nog ongelukkiger te laten verlopen, zouden we kaartjes voor het ULTRA festival BA kopen. Eerst 10 blokken gelopen, op zoek naar de plek waar ze kaartjes verkochten, was het er niet! Dus in totaal 1.5 uur gelopen voor we bij de juiste plek waren. Bleken de kaartjes 50 pesos duurder dan verwacht ( 7.50).. Alex, Camiel, Eva en Marlene hadden gewoon de kaartjes gekocht, maar Melissa en wij vonden het te duur..
De 23ste gingen zij dus naar het festival en zijn wij met Melissa en Ted achtergebleven. Lekker skittle wodka gemaakt en daarna naar een club gegaan! Het was de bedoeling om naar Terrazas te gaan, maar onze taxichauffeur dacht dat Big Pound een beter idee was en dropte ons daar gewoon..
Was een GENIALE avond aangezien iedereen hier gewoon lekker danst i.p.v. dat stijve gedoe in Nederland..
De volgende dag Mendoza geboekt! Jaja, het 2de geplande tripje! Eindelijk de grote stad uit!!
Maandag voor de verandering wéér verslapen ( dit x zelfs half11..) We voelden ons eigenlijk ontzettend schuldig en zijn naar de school gegaan, die hebben naar het huis gebeld en geregeld dat we de middagdienst konden doen! Wij blij, iedereen was thuis en het was lekker levendig! Voor de eerste keer echt heel erg genoten van het werk. Omdat we ons zo schuldig voelden hebben we ook maar meteen de bekers ( van Jade’s oma) gegeven. Die kinderen waren zo blij en de rest van de week stonden ze elke dag op tafel! Super schattig.
De volgende dag zouden we naar Teatro Colón gaan. Een heel mooi groot theater midden in de stad. Bleek dat het voor buitenlanders 110 pesos was en voor inwoners van Argentinië maar 45 pesos! Gelijk omgedraaid en terug naar de residentie gegaan. Daar met Melissa haar reis naar Iguazú geboekt. Die ging ook gezellig mee!!
De 27ste naar Malba. Museum of the modern art of Latin America. Erg, ehmm, apart. Vervolgens in een park gelegen en ’s avonds met Hedwig pannenkoeken gegeten! Gezellig.

• 14 Maart 2013 - 23:41

Saskia:

Heerlijk die verhalen over misverstanden met de taxichauffeur en verslapen voor het vrijwilligerswerk. Jullie hebben heel wat beleefd in BA, leuke foto's ook!

• 15 Maart 2013 - 13:10

Morris:

Heey!
    Leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zien hebben.
    Veel clubbing, haha! Have fun in Costa Rica nu!