Vierde en Vijfde week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu Vierde en Vijfde week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

Vierde en Vijfde week

16 Februari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Nou het is dus wel duidelijk dat elke week een blog schrijven niet lukt, dus reken er maar op dat het elke 2 weken is..
We gaan verder bij waar we gebleven waren, het zijn twee hele verschillende weken geweest en de tijd gaat echt onwijs snel hier!

Maandag 4 februari
El clase de lunes estuve extraño. Dit kwam omdat onze amigo Jeroen weer terug was gegaan naar Nederland, de les was gelijk een heel stuk stiller en het bleek een stuk lastiger om een gesprek te kunnen opbouwen.. Doordat we ook fransen in huis hadden schoot het spaans er een beetje bij in. Zij spraken namelijk liever engels. We hebben maandag onze kleren LATEN wassen. Kost maar 17 pesos en je krijgt het helemaal opgevouwen terug! Wat zal Susana blij met ons zijn geweest. ( geen kleren in de badkamer)

Dinsdag 5 februari
El colectivo no paró para nosotros! We wilde 's ochtends met de bus naar school ( zoals altijd) maar hij stopte gewoon niet! Dat is dan niet omdat hij er geen zin in heeft, maar hij was prop en prop vol en dan stoppen ze dus gewoon niet. Wij drie kwartier gewacht en toen was er eindelijk een bus. Eerste keer dat we te laat waren in de les.. Na de les de kaarten op de post gedaan en lekker bij de SUBWAY een broodje tonijnsalade gegeten, die zijn zo lekker hier.
In het huis nog even geleerd omdat we woensdag onze toets hadden!

Woensdag 6 februari
El día del final! We hadden ons 'examen'. Het bepaalde of we een diploma van A1 of A2 kregen. Beide niet zo hoog maar toch leuk om te hebben. Gelukkig hebben we alle twee A2 gehaald dus we waren onwijs blij!
's Middags nog even door een winkelstraat gelopen, maar er zijn weinig leuke winkels hier, ook nog even in een coffee winkel wat gedronken en een gebakje gegeten. Zagen er zo lekker uit, bleek er dulce de leche op te zitten haha verschrikkelijk!

Donderdag 7 februari
No fuimos al colegio pero fuimos al orfanato! Donderdag zijn we voor het eerst naar het vrijwilligerswerk geweest! We hebben dus een dagje school geskipt en zijn met Virginia ( hoofd van de school ) naar ons vrijwilligerswerkadres gegaan. Het is 1,5 uur reizen en we moeten met de metro én de bus. Dit viel wel een beetje tegen hoor.
Ook hebben we donderdag geprobeerd om een weekendje strand te boeken, maar de sites zijn allemaal zo lastig en heel veel hotels zaten al vol, net als de busreizen..

Vrijdag 8 februari
Hace 4 semanas en Buenos Aires! Laatste schooldagje van Argentina gehad en na de les zijn we naar Retiro ( bus en trein station) gegaan in de hoop een busreis naar het strand te kunnen boeken om vervolgens ter plekke maar een hotel te kunnen vinden. Helaas zaten alle vroege reizen voor de zaterdag al vol dus besloten we dat we maar niet gingen, we hebben daar iets van 2.5 uur rondgelopen was echt zonde van onze tijd, maar de volgende keer dus eerder boeken!

Zaterdag 9 februari
El cumpleaños de Roos. Haha zaterdag was Roos jarig en het was echt perfect getimed want ze had gewoon ons kaartje ontvangen op haar verjaardag!! Zaterdag was ook de dag van de verhuizing van Susana naar de residence. Dit was een heel gedoe. Aangezien er om 10 uur een taxi voor ons klaar zou staan, maar deze er om 11 uur nog niet was. Dus toen zijn we half 12 maar naar buiten gegaan en hebben we er gewoon een genomen.
Het huis hier heeft 4 (!!!!) trappen.. En wij moesten onze koffers naar boven zien te zeulen, heel gedoe, maar het is gelukt! Een uur gewacht tot onze kamer vrij was, spullen uitgepakt en heeeerlijk een middagje zwembad gedaan. Waren we echt aan toe! We zijn ook lekker uit eten geweest en lekker film gekeken. Dit was echt een van de lekkerste dagen die we gehad hebben hier. Ultieme vakantie gevoel.

Zondag 10 februari
Domingo fuimos a San Telmo. Jazeker voor de 3e keer al, maar het is en blijft gewoon een heerlijke markt om op te lopen. Er komt gewoon geen eind aan namelijk.
's Avonds met een groepje naar een barretje geweest tot een uur of 4, want maandag en dinsdag waren we vrij i.v.m carnaval. Ideaal. Was erg gezellig maar we waren beide erg moe en vielen bijna in slaap op de barkrukken haha!

Maandag 11 februari
Dormimos hasta 11 y media! We hebben voor het eerst echt heel goed uitgeslapen! Bij Susana kon dat niet omdat het ontbijt maar tot 10 uur was, en we het ook eigenlijk gewoon zonde vinden van onze dag.
Toen we eenmaal klaar waren met opfrissen e.d. zijn we naar Recoletta gegaan. Daar heb je een begraafplaats met huizen. Geen grap. Die 'grafstenen' zijn gewoon hele gebouwen met kisten erin, onwijs mooi om te zien en erg indrukwekkend. Eva Peron ligt daar ook begraven ( de hele familie Duarte) maar haar 'gebouwtje' is niet zo indrukwekkend. We hebben ons ook laten vertellen dat ze daar eigenlijk helemaal niet begraven wilde worden omdat het voor de rijke lui is en zijzelf socialist was.. Was echt onwijs mooi en we zullen snel foto’s uploaden

Dinsdag 12 februari
No fuimos a la Boca, porque Isabel se sentó mal. Isabel was ziek dus het kon helaas niet doorgaan. Was echt even onwijs balen want we wilden er echt onwijs graag heen maar dat komt nog wel. Uiteindelijk maar met Camiel (jongen uit Nederland) en Louisa (meisje uit Brazil) naar Parque Japonés gegaan. We liepen eerst vol de verkeerde kant op. Maar we hebben de weg gevraagd en zijn uiteindelijk toch wel goed geëindigd!
Het is een park in Japanse stijl en was onwijs mooi! Er was alleen een of ander fantasyfair achtig iets. Iedereen was in ieder geval in MangaStyle verkleed! Erg leuk om te zien, dat wel.
's Avonds zijn we lekker thuis gebleven en hebben we lekker spelletjes gespeeld.

Woensdag 13 februari
Miércoles, la primera día del volentariaro. Onze eerste werkdag! De wekker ging om 6 uur en we werden wakker in een stikhete kamer, echt verschrikkelijk. Na de reis van 1.5 uur (lahannng!) waren we bij het huis. Er waren echter maar 4 kinderen waarvan twee babies, dus echt veel werk was er niet te doen. Ze heten Uma, Gabriela, Mateo en Atonella. Het zijn echt onwijs schattige kindjes en we hebben genoten! Rond 11 uur kwam de zoon van een vrouw die er werkt er ook bij, Sanriago , hij is 7 maar eiste werkelijk alle aandacht op, een echte drukte maker is dat! Na het vrijwilligerswerk zijn we naar de Starbucks gegaan want we waren echt onwijs moe. 's middags weer is spelletjes gespeeld en op tijd naar bed!

Donderdag 14 februari
El día de enómadores. De dag van de liefde. Echt door de hele stad werden rozen verkocht enzo echt onwijs lief! Weer lekker naar het vrijwilligers werk en we waren verdwaald! Met onze A2 spaans mensen de weg gevraagd en uiteindelijk zijn we er toch gekomen!
Komen we daar aan. Zijn alleen Uma en Atonella ( de baby ) er, en na een half uur kwamen er nog 2 vrijwilligers, was dus echt vrij nutteloos om daar te zijn maar het was wel gezellig.
's Middags zijn we naar la flor geweest in recoletta samen met Camiel. Lekker gewandeld enzo, was onwijs gezellig. En 's avonds lekker pannekoeken gebakken!

Vrijdag 15 Februari
Hoy fue un día muy bueno! Vandaag zijn we na het vrijwilligerswerk naar de Zoo geweest! was echt onwijs mooi en het is een beetje hetzelfde als Artis qua idee. Ook zo midden in de stad. Alleen lopen er wat diertjes vrij rond en is het wat groter. En de palmbomen he, die blijven fantastisch haha!
Om 6 uur waren we thuis en we hebben dus net een uur ofzo over het blog gedaan, zwaar leven haha!

Nou jullie horen binnenkort weer van ons en zien de foto's wel verschijnen!

Besos xoxo

• 16 Februari 2013 - 19:59

Yvonne:

Meiden een geweldig verhaal weer! Wat een prachtig leven zo..We genieten ook erg van jullie foto's.
    dikke kuffel

• 16 Februari 2013 - 20:56

Ochi Tochi :

Holaaa! hemos leído con la mamá la historia completa! muy interesante. Así que aún hace calor , eh? acá nevó esta semana pero ya se está arreglando el tiempo :) . Ya entramos a vacaciones con Amber , tenemos una semana libre , QUÉ FELICIDAD haha. Las felicito por todo lo que han aprendido hasta ahora de español , enserio les digo que lo están haciendo muy bien ! . Pienso que cuando vuelvan podremos hablar un español y un holandés ( espero haha) fluido :) Las quiero muuucho! . Jade , lo mejor de lo mejor y sigue disfrutando! disfruta del calor , porque acá se extraña . HEEL VEEL PLEZIER! te quiero mucho , mi nueva hermana mayor jiji . Chau! xxx Les un abrazo y un beso , a la chilena .

• 16 Februari 2013 - 20:57

Ochi Tochi :

Me dieron de escribir un blog también , así como ustedes haha. Si es que me animo , les mando el link para que lo lean ...será en Español yo creo. Chauuuuuuuuuuuuuu xxx

• 16 Februari 2013 - 23:33

Saskia:

Wat heerlijk om te lezen allemaal, dat Hollandse gestudder in die grote Argentijnse stad. Gelukkig redden jullie je prima in het Spaans! Veel plezier y muchos besos grandes. P.S. Wij aten toevallig ook pannekoeken op Valentijnsdag... met stroop.

• 17 Februari 2013 - 10:17

Oma Nel :

zo net alles gelezen ,geweldig wat spannend wat beleven jullie veel [emn maken mee]heb er van genoten .liefs ook van herman

• 17 Februari 2013 - 16:09

Bas En Marion:

Wat een heerlijke belevenissen allemaal! Zo leuk om jullie verhalen te lezen. En Jade...zo blij verrast toen er een kaartje van jou uit Buenos Aires door de brievenbus rolde. Genieten jullie maar fijn verder daar!!
    Liefs van Bas en Marion

• 18 Februari 2013 - 00:05

Oma Toos :

Lieve Jade,Het is weer een heel verhaal,jullie beleven wat.En wat een gedoe om bij dat kindertehuis te komen!!!!Als jullie het maar leuk vinden,maar jammer dat er maarweinig kindertjes zijn. En geniet van ze.Strak ga je zeggen : leuk dat ik het gedaan hebt.Zo kom je met allerlei mensen in contact.
    Wat is het heerlijk om jullie Blog te volgen. Geniet er lekker van. tot de volgende? Liefs Oma Toos

• 09 Maart 2013 - 09:41

De Zingende Bakkertjes Clan:

He leuke verhalen. Bijna Jaloers. Ziet er voor ons al redelijk professioneel uit dat spaanse gebrabbel aan het begin van stukjes. Geniet er nog van wij blijven lezen. Het regent hier en na twee dagen redelijke temperatuur verwachten ze morgen weer een beetje winterweer. DAT MOET STOPPEN, WIJ WILLEN OOK EEN KORTE BROEK.

De bloemen,

De zingende bakkertjes.