Tweede en Derde Week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu Tweede en Derde Week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

Tweede en Derde Week

04 Februari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Omdat we afgelopen week weinig tijd/zin hadden om een blog te schrijven, doen we nu even 2 weken in 1!
We hebben weer een hoop leuke dingen meegemaakt en gezien.

Maandag 21 januari.
Lunes aggaramos un profesor nuevo. We zijn weer in een hogere klas geplaatst, jeej!! Het niveau zit nu op A2. Het gaat een stuk sneller, en is ook moeilijk, maar wel bij te houden. We hebben ook te horen gekregen dat er op 30 januari 3 Fransen komen, waren we heel blij mee. (Achteraf zijn ze niet echt heel erg veel thuis, dus we praten amper met ze)

Dinsdag 22 januari.
En Martes fuimos a Florida. Dat is een grote winkelstraat hier. We hebben leuke dingen gekocht, maar de mode valt ons een beetje tegen... Het is niet helemaal onze smaak!

Woensdag 23 januari.
Miércoles lavamos nuestra ropa en el baño. Susanna weer boos, want we mogen onze kleren niet thuis op de hand wassen, omdat ze geen rekje heeft om het op te hangen etc. Wij hebben braaf "Ja en amen" geknikt en daar waren we weer vanaf. Eind van de middag zijn we in het park geweest vlakbij ons huis. Voor een uurtje ongeveer, want daarna begon het te regenen en te onweren! De portugeze meiden waren pas om 9 uur thuis, want die hadden hun Idool ontmoet. Een of andere Peter... Ze waren er helemaal leip van, was erg lachwekkend. Belangrijke gebeurtenis op deze dag: Kaartspel gekocht.

Donderdag 24 januari.
En Jueves fuimos a un reservato ecologico. We hebben heerlijk door de natuur gelopen, was alleen wel moeilijk uit te houden... 36,5 graden Celsius. Jade heeft nog mooie foto's van de vogels gemaakt en daarna hebben we lekker wat gedronken.
's Avonds hebben we met de meiden nog lekker een ijsje gegeten om de hoek.

Vrijdag 25 januari.
En Viernes fuimos a un excursion con la gente de escuela. Dit was een plaats waar allemaal mensen werden 'opgeslagen' tijdens de dictatuur. Was indrukwekkend, maar wel erg dat het gebeurd is. Als herinnering hieraan hebben allemaal mensen de muren van het gebouw met allemaal kleuren beschreven en beschilderd. Dat was echt super mooi!! We zetten nog wel foto's erop.
's Avonds zijn we met Betania, Flavia en Pietra eerst naar een super luxe koffiebar geweest, en daarna naar 'onze stamkroeg' vlakbij ons huis. Was helaas de laatste avond van de meiden (Flavia en Pietra), maar erg gezellig.

Zaterdag 26 januari.
El Sábado estuvo un dia muy tranquila. 's Ochtends vroeg hebben we de portugeze meiden uitgezwaaid :( We missen de herrie toch wel een beetje.. Het lekkere portugeze gekakel.
En daarna hebben we een beetje rondgelopen op 'Pueyrredon', lekker winkels gekeken. Eind van de middag hebben we de film 'Dear John' gekeken.... Wat een heerlijke jankfilm! 's Avonds hadden we een feest van COINED (de school), dus wij waren erg benieuwd en hadden er zin in. Maarrr.... het was een super grote ruimte voor weinig mensen, niemand danste én het was koud. Haha, dus we zijn na 1,5 uur lekker weggegaan en hebben met Betania nog een pizza gegeten. Was niet echt een geslaagd feestje :p

Zondag 27 januari.
Domingo levantamos a las once y media. Dus lekker lang geslapen. Toen hebben we lekker ontbeten, en daarna gingen we pesten rond een uur of 2, aangezien we allebei heerlijk eigenwijs zijn moesten we doorgaan tot we gelijk stonden. Dit was om half 6....
Daarna hebben we 'the hangover' gekeken, wat een heerlijke film is dat. Lekker gelachen. 's Avonds wilden we samen uit eten, maar ja daar was Betania. Die wilde mee.. Hadden wij helemaal geen zin in, maar we konden moeilijk zeggen dat het niet mocht. Dus wij met zijn drieen uit eten. Het was wel heerlijk eten: ravioli gevuld met Ricotta met een tomatensaus erover. Smullennnnn.

Maandag 28 januari.
Lunes fuimos a un centro commercial, y en la noche fuimos a un concerto de percussion!! Het winkelcentrum bestond vooral uit veel merk winkels, waar wij amper naar binnen durfden te stappen, omdat je dan gelijk op je vingers gekeken werd. Dus daar hebben we een tijdje rondgelopen.
's Avonds zijn we naar een percussie concert geweest en dat was echt heel vet. We waren er rond een uur of 7, en we vonden het al gelijk leuk, lekker ritme etc. Toen bleek zelfs dat dat nog maar het voorprogramma was! We hebben lekker tot een uur of 10 gedanst, heeeerlijke muziek. :)

Dinsdag 29 januari.
Martes querimos mirar el película 'Intouchables', pero el download no estuvo bien... Dus toen hebben we lekker zitten kaarten. Pesten, voor de 100e keer. Haha dat hebben we echt al vaak gespeeld hier :p
Om half 7 gingen we naar Monica's familie, om daar gezellig te kletsen en te eten. Was ook super leuk, alleen het is moeilijk om met onbekende mensen een goed gesprek aan te knopen. Het was wel de moeite waard!

Woensdag 30 januari.
Miércoles no hemos hecho mucho. Uit school hebben we weer kaartspelletjes gespeeld, en daarna zijn we allebei in slaap gevallen. 's Avonds gingen we met Betania naar de Tango. Het waren eigenlijk gewoon mensen die les kregen, en wij keken toe. Jade had buikpijn en Monica voelde zich ook niet helemaal lekker, dus we zijn weer vroeg weggegaan. Het was ook super heet, weer iets van 36 graden.
Zo vies warm dat je 's ochtends helemaal bezweet wakker wordt..

Donderdag 31 januari.
Jueves fuimos a la casa de Grace (un amiga de familia de Monica). Grace heeft een zwembad in de tuin, dus dat was super lekker. Het moment dat we erin stapten was alleen een beetje vreemd. We hadden verkoeling verwacht (eindelijk....) en toen was het zwembad water ook warm!! Maar het was wel super lekker. Vicky heeft ons daarvoor nog Parque Norte laten zien, was erg mooi.

Vrijdag 1 februari.
Viernes fuimos a Bartolomé Mitre. Nog een winkelstraat... Was leuk om lekker rommeltjes en sieraden te kijken, maar nog steeds warm dus niet heel chill om te shoppen. Daarna zijn we naar huis gelopen en kwamen we bezweet thuis. 's Avonds viel opeens alle elektriciteit uit!! Dus toen zaten we mooi in het donker, maar gelukkig kregen we van Susanna kaarsjes. De uitval was veroorzaakt door de hitte. (logisch als het 41,4 graden is...) Omdat er thuis niet veel te beleven was, zijn we naar de Burger King gelopen voor WiFi. Jammer genoeg deed de WiFi het daar niet :p Daarna liepen we naar huis, en eeeeeiiindelijk begon het te regenen! Voelde nog fijn ook. Onweer was er ook bij, maar dat was ver weg.

Zaterdag 2 februari.
Sábado hemos hecho no mas. Het plan was om naar Parque Norte te gaan, daar is namelijk een zwembad + aangelegd strand. Alleen toen we wakker werden, was het helemaal niet zo'n mooi weer. Zelfs een beetje koud voor hier (25 graden). Dus toen besloten we om niet te gaan. We hebben gekaart en geskyped met thuis.
En la noche fuimos a nuestro bar!! Weer in onze stamkroeg geweest. Super lieve barvrouw daar en we hebben de cocktail 'Sex on the Beach' op de kaart gezet hier! Een heerlijke avond gehad, lekker gepooled met mensen in de kroeg en gewoon relaxed gezeten.

Zondag 3 februari.
Domingo fuimos a Tigre. We zouden eigenlijk met Isabel gaan, maar die was ziek helaas :( Dus toen zijn we zelf met de trein gegaan (die gaan hier max 40 km per uur denken we), we hebben een uur gedaan over de reis. In Tigre hebben we eerst heerlijke lunch gehad en daarna zijn we op een boottocht gegaan. Heerlijk een uur op het water, allemaal mooie natuur + huizen bekijken. (Tigre is een Delta, dus allemaal kleine eilandjes daarom konden we door Tigre heen varen)
We hadden van onze leraar gehoord dat er in Tigre ook een goedkope markt was, wij blij en op zoek naar de markt. Bleken het iets van 30 kraampjes te zijn en toen was het al voorbij. Dus we dachten, laten we wat gaan drinken. Zaten we op een terrasje met Cola en Sprite, vlogen er alleeen maar wespen om ons heen. Eentje is zelfs verdronken in Monica's cola. Gauw wegwezen daar.. Toen hebben we nog even lekker in de zon gelegen en 's avonds lekker broodje gezond gegeten thuis!

Soms is Susanna een beetje gek. We hebben vaak als wij even op bed liggen, komt ze de kamer binnen.. Het is een hoop Spaans gebrabbel, en dit gebeurt er: licht uit, kastdeuren dicht en mopper de mopper de mopper.
Het is hier in ieder geval heerlijk en om Susanna lachen we gewoon. Als we doen alsof we haar heel goed verstaan, begint ze hele verhalen tegen ons te praten. Is ook wel een fijn gevoel dat we er iets van verstaan.

Nou allemaal,
Hasta la proxima vez!!
Tot de volgende keer!!

Dikke kus,
Jade en Monica

• 04 Februari 2013 - 20:57

Alex:

Hi Meiden,

leuk om jullie verhalen te lezen. :-)
    Nog een weekje spaanse les en dan staat alweer de 2e maand op het programma....
    hasta la pasta!

• 04 Februari 2013 - 22:43

Gert-Jan:

Hee meiden leuk hoor
    Zijn jullie met train de la Costa geweest? Ook in het parque de la Costa?
    Er zijn ook leuke plaatsjes onderweg, san isidro bijv. leuke shopping mall bij het station.

Tip:Praat met je gastmoeder en de groeten aan Isabel

Gr.
    Pepe

• 06 Februari 2013 - 10:22

Saskia:

Wat een mooi verslag weer, meiden. Knap dat jullie dat zo bijhouden. Ik ben erg blij dat jullie samen op reis zijn gegaan, overal samen op uit en pesten (moeilijk in je uppie). Ben benieuwd wat volgende week weer brengt. Succes met het examen vandaag! Het weer is hier weer winters dus jullie zitten nog steeds aan de goede kant van de wereld qua temperatuur. Hasta la proxima xxxx Saskia

• 08 Februari 2013 - 15:49

Sanne:

Hey lieve Moon,

Super leuke verhalen en zo te zien ook super naar jullie zin!!

Ben erg benieuwd naar de foto's.

Nog veel plezier daar en ik blijf jullie verhalen lezen!

Xx