Eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

Eerste week

24 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo Lieve Iedereen, voor de tweede x want de computer dacht leuk te vernieuwen nadat het halve blog klaar was...

Dit is alweer de tweede keer dat we een stuk in ons blog schrijven para ustedes! Qué lindoooo (haha dat zeggen ze hier overal op)
Waar zullen we eens beginnen, we hebben echt onwijs veel van Buenos Aires gezien afgelopen week!
We zijn dag twee gelijk in een hogere groep met Spaans geplaatst. We hadden vorige week een onwijs leuke lerares, Mariá Piá, die ons ook de basis stappen van de tango heeft geleerd!

Dinsdag.
Martes fuimos a Palermo con nuestro amigo, Geronimo. Geronimo heet eigenlijk Jeroen maar dat ter zijde. Palermo is een beetje de westerse buurt van Buenos Aires.. Veel barretjes en allemaal rijke lui. We hebben zelfs gezien hoe een kook tv-show werd opgenomen!
We hebben lekker op een terrasje gezeten en een cocktail gedronken. Voor we het wisten was het alweer half 8 en om 20.15 waren we weer thuis voor het eten hier.

Woensdag
Mièrcolesn fuimos a un parque, se llama Plaza Italia. Heerlijk op het gras in de schaduw niks gedaan en van het mooie weer genoten. Daarna terug gelopen vanaf het park naar huis. Dit duurde 2 uur met onze kaart-lees-kunsten hahahaha. Maar we zijn er gekomen! S'avonds zijn we naar la heladeria geweest voor een lekker ijsje. Gezellig met onze Braziliaanse Vrienden, Rafael,Pietra,Flávia y Betaña! was erg gezellig.:)

Donderdag
Jueves fuimos a un Correo, para comprar un tarjeta de SUBE. Dit iis een kaart voor de colectivo (bus) en de metro (subte). Onwijs handig want dit scheelt ons de helft op de bustrip elke ochtend naar school! Wij helemaal trots op onszelf dat we dat in het spaans hebben kunnen regelen, hij was ook nog maar 15 pesos, dat is iets van 2 euro 20 ofzo! Daarna hebben we een ijsje gekocht en lekker relaxed thuis ons Spaans een beetje geleerd.

Vrijdag
Viernes fuimos a un bar!!! Maar dat was s'avonds. S'ochtends hadden we eerst onze tussentijdsetoets en we hadden een 8 (moon) en 7.7 (jade) super blij!!
Daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan en omdat Rafael Zaterdag wegging zijn we met zijn alle uiteten geweest op avenia de mayo! HMMM PIZZA! We wilde daarna nog een lekker drankje kopen voor thuis, maar alle winkels waren al gesloten:(
We waren uiteindelijk 12 uur terug in het huis en zijn daarna met Pietra en Rafeal uitgeweest. Omdat zij en Flávia minderjarig zijn mogen ze alleen uit als ze een toestemmingformulier van hun ouders hebben, en Flávia had deze niet, helemaal gepikeerd natuurlijk,,
We zijn naar een barretje om de hoek gegaan, heel gezellig klein met pooltafels, een jukebox en super lekkere cocktails!
Om half3 waren we weer terug in het huis, en dat is hier onwijs vroeg want de feestjes beginnen pas echt om 3 uur hier!

Zaterdag
Sábado fuimos a casa rosada. Een statig roze huis wat vroeger van het parlement was ofzo. Er hangen nu iniedergeval allemaal schilderijen van belangrijke personen uit Zuid Amerika, zoals Eva Perón! Heel mooi maar we hebben de rondleiding niet afgemaakt omdat Rafael om 12 uur thuis moest zijn.. Hij ging om half 1 naar het vliegveld en zit nu weer lekker in Brazilië!! goh wat missen we de gezelligheid van die jongen:(
De rest van de dag hebben we een beetje opgeruimd enzo.
S avonds bij het avondeten ging Susanna( host mom) ineens helemaal uit haar plaat. Wij dachten dat ze boos was op COINED (onze school) maar ze bleek boos op ons omdat we uit waren geweest en ze had COINED gebeld! Heel raar allemaal wat ze allemaal in het spaans aan het brabbelen was want we snapten er vrij weinig van!
Verder niks gehoord van COINED over dit voorval?!! De zaterdagavond hebben we dus rustig op onze kamer doorgebracht.

ZONDAG
Domingo fuimos a San Telmo con Betaña,Pietra y Flávia! heerlijk over die enorme markt gelopen en leuke kadootjes voor het thuisfront gekocht! ( en we zeggen lekker niiiiiks!) Daar gezellig een broodje gegeten en s'avonds zijn we uiteten geweest bij Plaza de Italia met Geronimo ( a.k.a chersonisos a.k.a Jeroen) Lekker een pizza'tje genuttigd en daarna weer thuis weten te komen met el colectivo!

Volgende week zullen we jullie onze belevenissen van deze week vertellen want er is genoeg!:D

Muchos Besos y te quiero!

Monica y Jade

• 24 Januari 2013 - 07:19

Suu:

Heel cool allemaal Moon! Wat een beleving hè :)
    Neem aan dat jullie niets meer horen van het uitgaan moet kunnen toch haha

Have fun nog!

• 24 Januari 2013 - 08:33

GJ:

jullie vermaken je geloof ik wel??

• 24 Januari 2013 - 10:53

Hedwig:

nice nice nice!! Jullie genieten, mooi om te zien :) Wij bikkelen verder in de eeuwige sneeuw hier! besitos queridas <3

• 24 Januari 2013 - 12:45

Xanthe:

Leuk meisjes:) blijf bloggen, vind ik leuk!! Lekker genieten daar, en let een beetje beter op cheryl en harry. 1 zwemles is genoeg!! Kusjes xxxx

• 24 Januari 2013 - 13:51

Yvonne:

Leuk fijn om weer wat te lezen! Ik zie het helemaal voor me!

liefs mama

• 24 Januari 2013 - 19:50

André:

Meiden, wat leuk om te lezen dat het jullie allemaal goed gaat......Geniet er lekker van.....
    Vele lieve groetjes uit een koud Uitgeest.....

• 24 Januari 2013 - 20:10

Saskia:

Wat een heerlijke verhalen en al veel in het Spaans, knap van jullie! Ben benieuwd naar het proxima historia de Argentina. Saludos de Saskia

• 28 Januari 2013 - 21:47

Oma Toos :

Het is weer geweldig, zoals jullie genieten!!!!!!En dat spaans gaat ook geweldig,m.n petje af voor jullie Dat jullie het al zo gauw onder de knie hebben,ga zo door!!!!!!!!! Nou die Tango komt ook nog wel. ik zie jullie

edaar al op straat dansen. ik zelf vondt het altijd een mooie dans en mocht het ook graag doen.{in onze tijd} Jade en Monica ik vindt het leuk omjullie verslag te lezen. Liefs Oma Toos

• 31 Januari 2013 - 09:34

Monique:

Lieve Jade en Monica,
    Wat een feest hebben jullie daar. Elke dag weer iets nieuws!! Leuk, leuk, leuk. Het Spaans gaat ook goed, zie ik. Lekker genieten. Veel liefs, Monique

• 06 April 2013 - 10:34

Chantal Sarlemijn:

Hele late reactie,

maar ik vergat iedere keer hoe de site ook al weer heet waar ik jullie op kon volgen.
    Gister was je moeder (Jade) in de winkel dus toen heb ik het maar weer een keer gevraagd.
    Leuk om jullie belevenissen zo even kort door te lezen en kijken.
    Ziet er relaxed uit.
    geniet nog lekker even jullie laatste weekjes en tot snel.

groeten Chantal en Jeroen.