Eerste weekend - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van MonicaJadeLatinAmerica - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos!

Het eerste weekend in Buenos Aires zit erop. We hebben al heeeeel veel dingen gedaan.
Op het vliegveld kon Monica niet inchecken tot Buenos Aires, maar alleen tot Frankfurt. Dus moesten we op Frankfurt gelijk een boarding pass regelen. We zaten in een heel groot vliegtuig, met 2 verdiepingen. Om half 1 's nachts kregen we ons avondeten, dat was gelijk al erg raar. Na het eten wilden we graag slapen, maar dat was nogal onmogelijk aangezien er om t uur een vrouw naast ons stond om te vragen wat we wilden drinken... En de beenruimte was ook niet optimaal.
Maar goed, zonder kleerscheuren zijn we dan toch aangekomen in Buenos Aires. Daar stond een man met een bordje 'Monica Spoelstra'. Wij gelijk bang dat Jade niet mee mocht.. Maar we mochten samen.
In de taxi begon hij onze namen te checken door een raar ding. Zo zijn de mobieltjes blijkbaar hier.....
Toen werden we (met onze hutkoffers) op het verkeerde adres afgezet. Hier was een trap, zo groot als de chinese muur. (Waar wij dus nooit op kunnen komen over 4 weken) Dit bleek namelijk ons vrijwilligershuis te zijn. Eenmaal bij het goede huis aangekomen, dacht onze gastvrouw dat we een dag later zouden komen. Aangezien we ons niet verstaanbaar konden maken, snapten we niks van elkaar. Muy difficil..
Later gingen we met onze huisgenoten de stad in, maar Jade was vergeten/had niet begrepen hoelaat Isabel (kennis van Jade) bij het huis zou zijn. Dus was Isabel alweer weg, toen wij terug kwamen.
Ze was zo lief om terug te komen, en met haar hebben we een tour tochtje door de stad gedaan. Was erg gezellig.
In de avond gingen we uit eten met onze huisgenoten, Brazilianen. Ze wilden ook nog uit 's avonds, maar wij waren bekaf dus toch maar gaan slapen.

Domingo.
Zondag zijn we op onze eigen houtje een stukje van Buenos Aires gaan verkennen. Even kijken waar de taalschool was, en uiteindelijk gestrand op een hele lange markt. Ze schijnen daar in de buurt de tango te dansen op straat, dat gaan we volgende week zondag bekijken!

Hoy.
Vandaag was de eerste dag van de taalcursus, we zijn ingedeeld in de allerlaagste groep: A1. We voelen ons wel slim in die groep, want het zijn oude Duitsers en een Rus die helemaal niks snappen. Hierna zijn we met een Nederlandse jongen nog een stuk door de stad gaan lopen. We zochten een park en kwamen uit bij een natuurreservaat die alleen op maandag gesloten is.

Nu zitten we te chillen op onze kamer en we willen zo nog even spaans proberen te leren....

Chau y besos,
Monica y Jade

  • 14 Januari 2013 - 22:27

    Giulia:

    Hola chicas! Esta primera blog sona super! Soy curiosa de vuestra historias y espero que tenemos un período inolvidable!! ¡Buena suerte con todos!

    Besos de Barcelona xx

  • 14 Januari 2013 - 23:26

    Saskia:

    Avontuur begon goed met alles wat fout kon gaan. Snel Spaans leren dus ladies, groep A1 klinkt als een goed begin. En insmeren die schoudertjes met de zonneschijn daar. Un beso grande de Saskia

  • 14 Januari 2013 - 23:34

    Alex Rohof:

    He meiden, leuk eerste blogje. Succes met het Spaans enzo... Geniet van de zomer. Hier morgen de eerste wedstrijden op natuurijs :-) en 10 cm sneeuw in het zuiden van NL. Kortom vertrekdatum is goed getimed door jullie.

  • 15 Januari 2013 - 09:53

    Ochi En Yvonne:

    Hola , que buena historia ;D
    Is goed dat jullie slimmer voelen , goed oefenen meiden ... straks kunnen we spaans praten met elkaar .. Yvonne gaat ook oefenen, met wordjes en nummers .. dus Succes.
    HEEEEY ik ga naar Rome in 24 mei tot 31 , ik was vroeg ( om 5:50 op school) en daar waren VEEL MENSEN . ik ben de nummer 24 van 39 plaatsen.. waren 23 mensen erder dan ik haha ..dat is FANATISCH
    ik ben blij. Estoy feliz feliz .
    Se les quiere / Ik hou van jullie
    Un abrazo Gigante . Aprendan a bailar tango y me enseñan :) jullie kunnen tango leren en lesgeven voor ons :)
    Chauuuuu . Escriban todo lo que saben en español, dias de la semana , estaciones del año , etc.
    T.Q.M.

  • 15 Januari 2013 - 10:50

    Bente:

    Heey Jade en Monicaaa!
    Jeetje wat een verhaal zeg, maar gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen en zijn er geen (extreem) rare dingen gebeurd! Dat Spaans spreken zal vast en zeker verbeteren en ik ben blij om te horen (lezen) dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Btw, haha aller laagste groep? haha, zo zijn jullie nog de beste van de klas!
    Heel veel succes en plezier.
    Aangezien bijna iedereen hier iets in het spaans neerzet, gooi ik ook maar even iets door de google vertaler (A)

    Se les quiere y te extraño
    Saludos, Bente
    Volgens mij klopt er alleen niks van haha

  • 15 Januari 2013 - 12:33

    Oma Nel:

    lieve jade en monica wat ben ik blij dat jullie goed zijn aan gekomen ,en wat leuk dat jullie in zo n groot vliegtuig hebben gezeten viel wel mee dacht ik .jullie zijn er .en alveel meegemaakt en gezien .vandaag naar school enig wat n belevenis.nu ik geniet er van om jullie s reisverslag te lezen .in gedachten reis ik met jullie mee.wens jullie heel veel succes,en plezier en kijk uit naar het volgende verslag .liefs oma nel

  • 16 Januari 2013 - 15:59

    Monique:

    Hi Jade en Monica,
    Wat leuk om jullie verhaal te lezen. Ik kan me er van alles bij voorstellen. En leuk al dat Spaans!! Dat leren zal heel snel gaan, iedereen om je heen spreekt Spaans. Ik zal jullie blog volgen, dan steek ik zelf ook weer wat Spaans op!!
    Un abrazo fuerte!!, Tia Monique (ha, ha)

  • 17 Januari 2013 - 07:55

    Minette Van Andel:

    wauw wat een begin, wat een avontuur, ik vind het een stoere reis!
    Veel plezier met deze prachtige ervaring,
    groetjes Minette

  • 18 Januari 2013 - 22:14

    Marjan:

    Leuk om te lezen! Xxxxx

  • 19 Januari 2013 - 00:11

    Oma Toos:

    Dag lieve jade en monica,
    Wat een verhaal en een belevenis,ik krijg het reisverslagnu pas onder ogen maar interresant. Jullie zijn er neten al zoveel mee gemaakt. en nu snel het spaans leren? Daar zijn jullie slim genoeg voor. ik heb al gelezen dat jullie al een goed cijver er voor gekregen hebben. ga zo door zou ik zeggen. Maar ik ben blij dat jullie goed zijn aan gekomen. Want het was me het reisje wel!!!!!!!! Geniet maar lekker, en maar lekker Tango dansen.
    Als jullie terug komen heb je het helemaal onder de knie?
    En het is een heel luek verslag,ik heb het met genoegen gelezen,hou ons op de hoogte.!!!!!!!!!!
    Heel veel liefs van Oma Toos, Zet hem op!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Costa Rica week 2&3

25 Maart 2013

Costa Rica here we are!

14 Maart 2013

Iguazú

14 Maart 2013

Mendoza!

14 Maart 2013

week 6 en 7

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 6529

Voorgaande reizen:

18 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: